З 19 січня 2022 року рекламодавці не зможуть більше налаштовувати рекламу в Facebook та Instagram за такими інтересами користувачів, як сексуальна орієнтація, релігія та політичні переконання.
Про це в офіційному блозі компанії на Facebook заявив віцепрезидент Meta Platforms з маркетингу товарів Грем Мадд.
Читайте також: Facebook запізнився: метавсесвіт вже існує
Рекламодавцям заборонять шукати користувачів також на основі їхньої взаємодії з контентом про здоров'я, расову або етнічну приналежність.
Тобто таргетувати рекламу на людей, які цікавляться темою одностатевих шлюбів, расизму, християнськими доктринами, з 2022 року не вийде.
"Ми твердо переконані, що найкращий рекламний досвід є персоналізованим, – пояснив Мадд. – Водночас ми хочемо краще відповідати мінливим очікуванням людей та враховувати відгуки експертів у галузі цивільних прав".
Важливо запобігти зловживанням рекламодавцями запропонованими варіантами таргетування, додав він. У блозі наводяться приклади таргетингу, який буде недоступний за різними темами:
- здоров'я: поінформованість про рак легень, Всесвітній день діабету, хіміотерапія тощо;
- сексуальна орієнтація: одностатеві шлюби, культура ЛГБТ тощо;
- релігія: католицька церква, єврейські свята etc;
- політика: політичні переконання, соціальні проблеми, організації та постаті.
Варіанти таргетингу за інтересами, які видалять, засновані не на фізичних чи особистих характеристиках людей, а на взаємодії з контентом на платформі, підкреслив Мадд.
Читайте також: Нова антиутопія: навіщо Facebook перейменували на Meta і що таке метавсесвіт
За його словами, рішення видалити озвучені вище параметри націлювання було непростим.
Компаніям в якості альтернативи радять комунікувати з людьми, яким вже сподобалася сторінка, відео або інший контент організації.
Також можна буде налаштовувати геотаргетинг для охоплення людей, що перебувають поблизу магазинів компанії або в межах їхніх можливостей доставляння, або використовувати дані сторінок клієнтів з їхнього дозволу.
Читайте також: Facebook зламався: перейменування компанії закінчилося глобальним збоєм
Паралельно компанія обіцяє ще більше розширити контроль користувачів над налаштуванням реклами у своїй стрічці.
Вже зараз люди можуть бачити менше реклами:
- політичної;
- пов'язаної з вихованням дітей;
- про домашніх тварин;
- алкоголю.
З 2022 року можна буде також відмовитись від реклами азартних ігор і читати менше непроханих порад про зниження ваги.
У 2021 році Facebook вже потрапляв у скандал через налаштування таргетування своєї реклами.
За даними Tech Transparency Project, платформа демонструвала рекламу аксесуарів для зброї та бронежилетів в ультраправих групах, які підтримують напад на Капітолій 6 січня у Вашингтоні.
Це спричинило обурення американських держчиновників. Так, сенатори Теммі Дакворт, Річард Блюменталь і Шеррод Браун (округ Колумбія) закликали гендиректора Facebook Марка Цукерберга "вжити негайних заходів".
Політики наголосили: блюзнірством є просувати товари, "призначені для оснащення білих націоналістів, неонацистів та інших місцевих екстремістів для участі у насильницькому повстанні та крамольній змові" проти Конституції та уряду США.
Протест сенаторів підтримали також генеральні прокурори Вашингтона, Іллінойсу, Нью-Джерсі та Массачусетсу.
Після цього Facebook пообіцяв заборонити рекламу аксесуарів для зброї принаймні на якийсь час:
"Ми вже забороняємо рекламу зброї, боєприпасів та апгрейдів для зброї, таких як глушники. Але тепер ми також заборонимо рекламу таких аксесуарів, як сейфи, жилети та кобура, у США".
За даними The Guardian, Meta генерує 98% свого доходу від рекламодавців, які можуть орієнтуватися на певні демографічні групи та споживачів. Минулого року компанія отримала виторг у $86 млрд.
Водночас зміна налаштувань реклами та реагування на скарги користувачів дає свої результати, запевняють у компанії.
Читайте також: Удосконалювався щороку: як змінювався дизайн Facebook за весь час існування соцмережі
Так, поширеність ненависницьких висловлювань у Facebook знижується четвертий квартал поспіль, прозвітувала в останньому щоквартальному звіті Мета.
Зокрема, у третьому кварталі 2021 року на 10 тис. переглядів контенту припадало 0,03%, або 3 перегляди мови ворожнечі, а в другому – 0,05%. Щодня Facebook користуються майже 2 млрд осіб.